Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

niedziela, 1 stycznia 2012

Nadzieja

Ulisses z Bagdadu, Eric-Emmanuel Schmitt...

Próbowałam przekopiować opis książki, ale żaden nie wydaje mi się odpowiedni.
Chwilami nużąca opowieść, nie pozwala pozostać obojętnym. Jest zarówno opisem złudzenia, jak i nietrywialnej walki i wytrwałości w dążeniu do celu.
Saad Saad - takie imię nosi główny bohater, co można przetłumaczyć dwojako: "Nazywam się Saad Saad, co po arabsku znaczy Nadzieja Nadzieja, zaś po angielsku brzmi jak Smutny Smutny. Z tygodnia na tydzień, czasem z godziny na godzinę, a niekiedy w błysku sekundy moja prawda przechodzi z arabskiego na angielski w zależności od tego, czy jest mi dobrze, czy źle - staję się Saadem Nadzieją lub Saadem Smutnym." Pisze w pierwszym akapicie autor słowami głównego bohatera.

W tej książce wiele rzeczy mnie "zatrzymało". Na przykład sens i znaczenie embargo w Iraku dla zwykłych/niezwykłych ludzi. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam...
Ale także to, w jaki sposób główny bohater reaguje na odnalezioną po latach żałoby i smutku i tułaczki, nad kanałem La Manche we Francji kobietę, którą kochał i którą, był przekonany stracił w wyniku nalotu bombowego na początku "wyzwolenie" przez USA Iraku i wybuchu w jej domu. Leila opowiada swoją, w gruncie rzeczy cudowną historię, a po następuje już miłość itd...W tym momencie bohater nie odczuwał żalu, złości, gniewu...?
A także niesamowita ludzka wytrzymałość, wytrzymałość fizyczna i psychiczna.
Sam temat przynależności też jest istotny.
No i nielegalni imigranci. W Polsce nie jest to temat tak dokuczliwy jak we Francji.

Bardzo piękne są rozmowy Saada z jego ojcem, a później z duchem ojca...

No, w każdym razie, warto przeczytać :).

No i na koniec: Nadzieja ;)... To imię córeczki Mag. Cały czas mam mocno zaciśnięte kciuki i myślami wracam do niej i do malutkiej...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)