Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzisiaj jest dzień radości

wtorek, 24 lipca 2012

Dwie wersje

Najpierw był film:
"Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet". (Szewcja, Dania, Niemcy, Norwegia, Reżyser: Niels Arden Oplev, 2009)



Byłam przekonana, że na blogu jest wpis o tym filmie, ale jednak nie. Wywarł na mnie duże wrażenie, zwłaszcza, że w mojej pamięci zlał się z Wyspą Tajemnic. Bardzo ciekawe zdjęcia, surowy krajobraz, oszczędność formy, tylko dodatkowo wzmacniały trillerowy charakter adaptacji.

Film oparty na trylogii Stiega Larssona, a właściwie na jej pierwszej części (do obejrzenia dwie pozostałe...! również sfilmowane: Millennium: Dziewczyna, która igrała z ogniem oraz Millennium: Zamek z piasku, który runął ). Nie będę omawiać, bo pewnie każdy widział, a kto nie widział, niech zobaczy...



W czwartek byłam w kinie, na filmie: "Dziewczyna z tatuażem". (Niemcy, Szewcja, USA, Wielka Brytamia, Reżyser: David Fincher, 2012)
Może dlatego, że już wcześniej widziałam inną adaptację, film wywarł zdecydowanie mniejsze wrażenie. Z czego w gruncie rzeczy się cieszę (gdyż tamten naprawdę na długo zostawił ślad). Aktorzy wygładzeni, wszystko jakby z lekka ładniejsze, delikatniejsze, bardziej gładkie...

Nie żałuję jednak, film zdecydowanie wart było obejrzenia:


W Millenium podobała mi się bardzo gra aktorki głównej bohaterki (Lisbeth Salander) - Noomi Rapace,

w tej roli w Dziewczynie z tatuażem wystąpiła Rooney Mara zdecydowanie grzeczniejsza i łagodniejsza wersja...

Natomiast w roli Mikaela Bloomkvista bardziej urzekł Daniel Craig z Dziewczyny z tatuażem.


W wersji z 2009 rolę tę zagrał Michale Nyqvist, którego zupełnie nie pamiętałam...

Tak więc, polecam!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)