Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzisiaj jest dzień niewinności

sobota, 8 marca 2014

Ida


Ten film już dawno oglądnęłam, ale nie napisałam o nim..., a o wszystkich filmach chcę opowiedzieć...
Na Idę potrzebowałam czasu... Przegapiłam go w kinie o czasie, później nie pojechałam z koleżanką na seans do kina studyjnego w pobliskim mieście (Czechowice - kino Świt), w końcu w bielskim kinie Studio (to tu produkowano Reksia, czy Bolka i Lolka) również ten film był wyświetlany...
Nie oglądałam zwiastunów, nie chcąc psuć sobie przyjemności.*

To piękny film, wart skupienia, zamyślenia, obecności w filmowym Tu i Teraz...

Fantastyczna gra obu Agat (Kuleszy i Trzebuchowskiej), trochę zapomniany już świat komunistycznej, powojennej Polski i coś.. coś co wydaje się znajome i trwałe w każdej rzeczywistości... Tęsknota za uniwersum z jednej strony i za przeżywaniem życia każdym włoskiem, neuronem, komórką...

Film piękny. Warto go obejrzeć... Bardzo warto!

----
*Wcześniej chciałam Idę pobrać z internetu i pobrałam, ale nie tę ;) - Tożsamość nieznana -  taki tytuł nosi wersja polska i nie jest to film, który chciałam obejrzeć, ale chociaż... chociaż to generalnie tzw. "gniot" fakt, że zaczęłam go oglądać przeświadczona, że to właściwa Ida (trochę dziwił mnie język, wydawało mi się, że to film polski?), od pierwszej sceny (leżąca na brzegu kobieta, kobieta idąca do miasta, kobieta, która nie wie kim jest, ani jak znalazła się w miejscu, w którym się znalazła...) doszukując się tych niesamowitych kadrów i poetyki, o których mówiła mi przyjaciółka, i coś oczywiście znalazłam, w końcu chcieć to móc ;P.
Jednak gdzieś po 20 minutach filmu nie miałam już wątpliwości, że to nie jest ten film. Obejrzałam jednak do końca i  bardzo nie żałuję ;)...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)