Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzisiaj jest dzień niewinności

czwartek, 6 marca 2014

Miłość

Miłość jest wolą poszerzania swojej jaźni w celu wspierania własnego lub cudzego rozwoju

Mimo całego bogactwa Drogi rzadziej wędrowanej (M. Scott Peck), to jedno zdanie pozostanie dla mnie najważniejsze... Sądzę zresztą, że wszystko co autor napisał poza tym, jest tylko dodatkiem....


Jestem ciekawa jak Wy rozumiecie miłość, dla mnie ta definicja jest najpełniejsza i jest najbardziej zgodna z moją buddyjską filozofią...

Nie chcę powielać wywodów M. Scott Pecka, ale zwróćcie proszę uwagę na pierwszą część zdania:

miłość jest wolą poszerzania swojej jaźni  - nie, rozwoju duchowego, samoświadomości, ale poszerzania!....

jest wolą otwarcia się...

Nie tak dawno pisałam post zatytułowany łatwiej -  łatwiej jest powiedzieć "nie" niż "tak"...
Powiedzenie "tak" oprócz odwagi wymaga także pracy, wymaga przeciwstawieniu się lenistwu, inercji...

miłość jest wolą poszerzania swojej(!) jaśni w celu wspierania własnego rozwoju lub rozwoju innych ludzi

trochę mi przykro, że autor zbagatelizował zwierzęta, jako nierozwijające się, nieposiadające jaźni..
Wielu z nas się z tym nie zgodzi, a być może i on, gdyby teraz miał napisać o miłości (ponad 35 lat później), inaczej by ujął miłość..., uwzględniając zwierzęta...

Definicja ta pozostaje jednak najprostszą i najpełniejszą jednocześnie definicją miłości jaką przyjmuję...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)