Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

sobota, 22 listopada 2014

Traktat o łuskaniu fasoli

Skończyłam dziś czytać Traktat o łuskaniu fasoli – nie wiem, czy później napiszę coś więcej...:).


Może lepiej od razu ze dwa cytaty :D...



"A w ogóle na takich przesłuchaniach ważniejsze jest, o co pana pytają, a nie co pan odpowie. W pytaniach jest odpowiedź jaką chcą usłyszeć. W pytaniach przyznaje się pan do winy, gdy się nawet nie czuje pan winny. Czy odpowie pan, że nie pamięta, czy niechby pan milczał, przyznaje się pan. Milczeniem tym bardziej, bo jeszcze potwierdza pan swoją winę. W człowieku jest winy na wszystkie możliwe pytania. I nawet takie, których nikt dotąd nie zadał i może nigdy nie zada. Bo czymże jest człowiek jeśli nie pytaniem o winę? Jedyne szczęście, że sam rzadko się domaga od siebie odpowiedzi. A tym większe szczęście, że nie potrafiłby sobie odpowiedzieć."

"Zamyślił się pan, tak? I nad czym, jeśli wolno spytać? Prawda, jest się nad czym zamyślić. I nie musi być zaraz powód. Tak w ogóle jest nad czym. Za granicą widziałem kiedyś rzeźbę. Zamyślony. Widział pan? No, właśnie. Stanąłem przed nią i zacząłem się zastanawiać. Byłbym ją chętnie spytał, nad czym się tak zamyśliła. Ale jak spytać rzeźbę? Gdyby człowiek chciał się tak nad sobą zamyślić, też stałby się pewnie rzeźbą. Tylko niech pan powie, czyżby tylko rzeźby, obrazy, książki, muzyka były w stanie nad nami się zamyślić, a my sami już nie?"....

I cały kolejny akapit...  i kolejny... I cała książka :), może posłużyć za cytat...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)