Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

piątek, 30 stycznia 2015

Pamiętnik


Film opowiada niebanalną historię miłosną... Niebanalną nie ze względu na samą historię, bo takich w kinie było dużo: mezalians, rozstanie, nowa miłość w czasie wojny, powrót, zwycięstwo pierwszej miłości. Dodatkowo matka, która chowa listy i kilka innych, ogranych motywów.

Dla mnie siłą filmu nie są kadry obrazujące słowa z tytułowego Pamiętnika:




ale tu i teraz filmu, a więc historia o starszym mężczyźnie (Noah) czytającym chorej na alzheimera kobiecie (Ali) dziennik, który ona spisała umieszczając na pierwszej stronie adnotację, by czytał go jej, aby ją przywołać. I rzeczywiście: kobieta odzyskuje na kilka minut pamięć po kolejnym odczytaniu pamiętnika... Niezwykła jest miłość i wierność mężczyzny, który okazuje się być mężem chorej. Zamieszkuje on w domu opieki jako pensjonariusz, by być blisko swojej ukochanej, a gdy dzieci namawiają go by wrócił do domu, odpowiada, że jego dom jest tutaj - w Niej - w Ali ma swój dom...


Polecam, choć to klasyka wyciskacza łez, jak wspomniałam na początku pełnego wyświechtanych schematów i na kilometr trącącego banałem... Mimo to jest to pogodny, pełen ciepła film :) i nie żałuję spędzonych przy nim dwóch godzin.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)