Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzisiaj jest dzień niewinności

poniedziałek, 18 stycznia 2016

Hanami. Kwiat wiśni


Obejrzałam film i ponad godzinę płakałam. Poruszył we mnie pokłady bólu... Dlaczego? Wczoraj nie byłam pewna. Sądziłabym, że to może przez niewidzenie/ślepotę dzieci, przez ocenianie przez dzieci zachowania, najpierw matki, a później ojca, przez chłód, oddalenie i wszystkie te rodzinne konotacje... Także, że to reakcja na wzruszającą postawę młodej Japonki/tancerki butoh, która wtajemnicza głównego bohatera (Rudiego) w taniec cieni, by mógł zatańczyć ze swoją niedawno i nagle zmarłą żoną (Trudi).
Ale dziś wiem, że mój płacz był spowodowany tym, że Trudi przez tak wiele lat skrywała swoją prawdziwą naturę, swoją pasję, piękno, radość życia, pragnienie tańca... i że w końcu, choć dla niej za późno jej mąż odkrywa, poznaje, zachwyca się tym co skrywała... To mi coś bardzo, bardzo przypomina ...

Wracając do filmu:
reżyseria: Doris Dörrie
w rolach głównych: Hannelore Elsner jako Trudi, Elmar Wepper jako Rudi, Aya Irizuki jako Yu

I kadry...





























To bardzo piękny, przejmujący film...

2 komentarze:

  1. Poruszający opis...Zasiadajac do tego filmu bedę musiała sobie wobec tego przygotować spory zapas chusteczek, bo moje oczy też są na mokrym miejscu!:-)

    OdpowiedzUsuń

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)