Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzisiaj jest dzień radości

niedziela, 13 marca 2016

Klimt (film)

Mam pewne zaległości w notatkach z.. i tak właśnie sobie uświadomiłam, że jakiś czas temu (podejrzewam, że ponad miesiąc) obejrzałam film pt. "Klimt"... Trochę, przyznaję, nieuważnie*, ale jednak...





Film opowiada o życiu artysty z perspektywy szpitalnego łóżka.
 



Dziwny to film, utrzymany w onirycznej konwencji, która jednak mnie osobiście wydaje się odpowiednia dla twórczości Klimta. Przedstawia, poza najważniejszymi aspektami życia malarza, także artystyczny światek początku XX wieku, między innymi wspominany jest Alfonse Mucha...




Z filmu zapamiętałam między innymi., że Klimt miał mnóstwo dzieci z wieloma kobietami, że Van Gogh wcale sam sobie ucha nie obciął oraz, że urzędnicy są wieczni ;)...
Poza tym Klimt chorował na chorobę weneryczną (syfilizm), a leczony był rtęcią... :/, co nie pozostało bez skutku na jego stan fizyczny oraz psychiczny..., przy czym matka i siostra, z którymi mieszkał też były lekko szalone.

I oczywiście świetna gra Malkovicha...



W filmie pojawiają się też koty ;)


Film kończy się pogubieniem artysty..., który w swoim domu spotyka obie swoje muzy/kobiety.




W ostatniej zaś scenie recytowany jest wiersz "Drowning swimmer's dream" (nie znalazłam autora)
"Ktoś ty zacz? - Pani Hadesu mnie pyta
ja na to - dusza kryształowo czysta (...)"
...



Reżyseria: Raoul Ruiz,
W rolach głównych m.in.:
John Malkovich jako Gustav Klimt,
Nikolai Kinski jako Egon Schiele,
 Veronica Ferres jako Emilie Flöge,
Saffron Burrows jako Leo de Castro

Do obejrzenia na YouTube i na CDA (np.). Polecam! ;) (choć spotkałam się w internecie także z negatywnymi opiniami)

-----
*bo w towarzystwie dwóch "psiapsiółek", z którymi trzeba było koniecznie i już teraz zaraz omówić wiele ważnych kwestii życiowych i nie tylko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)