Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

sobota, 30 kwietnia 2016

Biała Gorączka


Na pewno sporo o tej książce napisano... Chciałabym uniknąć kalki tym razem, więc tak w kilku zdaniach swoimi słowami.

To jedna z dłużej czytanych przeze mnie książek. Przejmujące reportaże powstałe w trakcie podróży po Rosji. Podróży blisko ludzi, a czasem wręcz podróży z opisywanymi ludźmi. Autor przebywał, mieszkał, niekiedy kilka dni z bohaterami opowieści. Zadawał pytania, dociekał, starał się zrozumieć. Ta szczerość i bliskość - podobna do fotografii, gdy kadr portretu zacieśnia się i nie ma już niczego więcej poza portretowanym, a także gdy gubi się granica między tym, co pozowane, a co nie; i gdy wręcz zagląda się w oczy - zwiększa prawdę reportaży i emocjonalny ładunek, który i tak mały nie jest. Dlatego właśnie nie byłam w stanie przeczytać książki w jeden, czy nawet kilka wieczorów, ale potrzebowałam ich znacznie więcej...
Polecam, choć nie są to łatwe opowieści, a może właśnie dlatego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)