Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

sobota, 28 maja 2016

Cinema Paradiso


Ja wiem, że to już nudne z tymi filmami, bo ciągle tylko "och!" i "ach!" ;)...



:)... A obejrzany dziś film też zachwycił i wzruszył...





 








" - Im większy człowiek, tym głębsze zostawia ślady. Jeśli do tego zakochany, cierpi, bo wie, że trafił w ślepy zaułek.

- To piękne co powiedziałeś, ale smutne.

- Ech... To nie ja powiedziałem, tylko John Wayne w Wielkiej Galopadzie." :D :D :D




"Mówiłem Ci..., ale te z niebieskimi oczami są najtrudniejsze..."




"- Pewnego razu król urządził przyjęcie, na które zaprosił najpiękniejsze księżniczki. Jeden ze strażników zobaczył córkę króla. Była najpiękniejsza i strażnik od razu się zakochał. Ale jak biedny strażnik mógł równać się z królewskimi synami. Pewnego dnia wreszcie ją spotkał i powiedział jej, że nie może bez niej żyć. Księżniczka tak wzruszyła się jego miłością, że obiecała żołnierzowi, iż jeśli przez sto dni i sto nocy będzie czekał pod jej balkonem, zostanie jego żoną. A więc żołnierz czekał jeden dzień, potem dwa, dziesięć dni, dwadzieścia. Księżniczka patrzyła z okna, a on się nie ruszał. Padał deszcz, śnieg, wiał wiatr, a on ciągle tam był. Ptaki srały mu na głowę, pszczoły kąsały, ale on się nie ruszał. Po 90 dniach był wychudzony, blady, a z oczu ciekły mu łzy. Nie mógł ich powstrzymać, nie miał nawet siły by spać. Księżniczka cały czas go obserwowała. Gdy nadeszła dziewięćdziesiąta dziewiąta noc żołnierz wstał, zabrał krzesło i odszedł.

- Ale jak to? Na sam koniec?

- Tak. Właśnie na koniec. Nie pytaj mnie jaki jest sens tej opowieści. Nie wiem. Jeśli ty go pojmiesz, powiedz mi."








"W końcu przychodzi czas, że nie ważne jest, czy się mówi, czy milczy."







;)... dużo zdjęć wiem, ale i tak połowy nie dodałam... Kolejny wpis będzie krótki, bo byłam w kinie, więc nie mam print screenów ;)...

Reżyseria:    Giuseppe Tornatore
Scenariusz:    Giuseppe Tornatore, Peter Fernandez


W rolach głównych:
Philippe Noiret jako Alfredo   
Salvatore Cascio  jako Salvatore "Toto"  Di Vita (dziecko)
Marco Leonardi  jako Salvatore "Toto" Di Vita (młodzieniec)   
Antonella Attili   jako  Maria Di Vita (młoda)   
Jacques Perrin    jako Salvatore "Toto" Di Vita (dorosły)   
Agnese Nano jako Elena Mendola   
Pupella Maggio  jako Maria Di Vita (stara)











1 komentarz:

  1. Obejrzałam go po raz pierwszy dawno temu, może 16 lat temu?
    I pozostał we mnie, jako ten jeden z najważniejszych...

    OdpowiedzUsuń

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)