Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

poniedziałek, 2 maja 2016

Rusałka




Rzadko od razu po obejrzeniu filmu mam czas i chęć o nim napisać..., ale tym razem pisanie, wstawienie zdjęć pozwoli mi jeszcze na chwilę w nim pozostać...
Wydaje się, że wielu z nas odnajdzie siebie w tytułowej Rusałce - Alisie... Ja na pewno. W tej dziewczynce, wychowującej się w świecie, gdzie największą rozrywką jest własna wyobraźnia?... - o tak :)!... W dziewczynce, która siłą woli zrzuca z drzewa jabłka i kreuje nową rzeczywistość, nie zawsze dla wszystkich szczęśliwą? - tu też... Jak bardzo trzeba uważać na słowa (myśli) - klątwy lub zaklęcia... Jest w filmie motyw własnej sprawczości. Jest też karykatura tej siły - afirmacje wygłaszane na każdym zakręcie, wiszące na setkach bilbordów wielkiego miasta (Moskwy, do której przeprowadza się Alisa ze swoją matką i babką): "możesz wszystko", "kreujesz rzeczywistość", itd.... W kontraście jest właśnie los głównej bohaterki. Film obnaża całą naiwność nastoletnich wierzeń, pragnień i złudzeń... (w tym tęsknoty, za nigdy nie poznanym ojcem...) -  snu o miłości ;). Ale pobudka Alisy jest wyjątkowa brutalna bo ostateczna.

Piękny, baśniowy film...

A poniżej screeny. Jest ich dużo i dobrze... Alisa jest tak podobna do małej dziewczynki, która wciąż we mnie mieszka, że z wielką przyjemnością i nostalgią..., będę sobie do niej wracała...






















Scenariusz i reżyseria: Anna Melikyan
W rolach głównych:
Mariya Shalayeva jako Alisa
Evgeniy Tsyganov jako Sasha
Mariya Sokova jako Mama Alisy
Anastasiya Dontsova jako Młoda Alisa
Veronika Skugina jako Izabella
Irina Skrinichenko jako Rita

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)