Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień spokojnej radości :)

wtorek, 31 maja 2016

Samobójczynie - Przekleństwa niewinności

Książka wydana pod dwoma tytułami (ten drugi odpowiada oryginałowi - The Virgin Suicides), pierwsza w 1998 roku w wydawnictwie Zysk i S-ka (seria Kameleon) - tłumaczenie Tomasz Bieroń,


druga w dwóch tłumaczeniach: Tomasza Bieronia, jak wyżej, z 2013 roku, wydawnictwo ZNAK,


oraz Witolda Kurylaka, z 2008 roku, wydawnictwo "Sonia Draga"*



Wciągająca i poruszająca opowieść o codzienności mieszkańców amerykańskiego przedmieścia lat 70. Opowiedziana w krzywym zwierciadle pięciu samobójczych śmierci. Fakt, że pięć nastoletnich sióstr popełnia samobójstwo brzmi nierealnie i taka też wydała mi się ta książka - odrealniona, a przy tym na wskroś rzeczywista. Tzw. realizmem magicznym jest przesycona cała powieść, pełna ciepła, erotyki i humoru mimo tragedii jakiej dotyka.

Chyba nie umiem o niej dobrze napisać... Osobistym zdziwieniem było dla mnie, że czytając ją, ani przez chwilę nie miałam poczucia utożsamiania się z żadną z sióstr.

No i na koniec tylko dodam, że oczywiście warto. Nie wiem, jaki jest film, na podstawie powieści nakręcony, czeka w kolejce do obejrzenia, ale zakładam, że podobnie piękny jak książka...



 ----------
*Bardzo jestem ciekawa tego drugiego tłumaczenia... Jeśli ktoś ma tę książkę, proszę o kontakt. edit: znalazłam wersję pdf.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)