Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

sobota, 15 października 2016

Niespodziewane stronice

 
Właściwie powinnam, gdy tylko zaczynam czytać, tworzyć wpis, bo zdarza się tak, że na kilka dni, tygodni, albo, jak w przypadku Niespodziewanych stronic miesięcy zawieszam lekturę... Później nagle okazuje się, że większości opowiadań nie pamiętam... A wystarczy otworzyć na chybił trafił by okazało się, że właśnie tu jest świetny fragment, albo i cała opowieść...



Jak W Matyldzie:

"Na przykład autobus prawie zawsze na próżno jest pusty na rogu, ulica mija prędko, bo pomagam jej, odrzucając ją butami do tyłu; dlatego czas nie musi na mnie czekać, zawsze docieram pierwsza. W końcu śniadanie staje w kolejce, żeby autobus otworzył usta; widać, ze lubi się nami delektować do ostatniego."

Niespodziewane stronice podzielone są na cząstki: Opowieści, Opowieści o kronopiach, Z książki dla Manuela, Opowiadania o Łukaszu itd... Na końcu umieszczono fragmenty wywiadów i jeszcze bardziej na końcu wiersze...

To właśnie jeden z nich przewija się na fb ;)... I w nim widać tak charakterystyczną dla Cortazara zabawę słowem i grę znaczeniami.


Nie trzeba książki czytać od początku do końca, można w niej znaleźć dopowiedzenia znanych sobie opowieści Cortazara i w ten sposób zyskać własny klucz do Niespodziewanych stronic. Ja akurat linearnie zaczęłam od początku, aktualnie jestem w środku, a gdy skończę dopiszę jeszcze co nieco ;).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)