Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzisiaj jest dzień prezentów

piątek, 6 stycznia 2017

Kot, który spadł z nieba


Piękna książka... Nie jest to zwyczajna opowieść, o kocie który, ale zbiór esejów opisujący relacje, fragmenty zdarzeń rysowane piórkiem... Czytałam w recenzjach, że książka jest jak medytacja... i im dłużej próbuję ją definiować tym bardziej zgadzam się z tym określeniem... Jest jak medytacja.


Może nawet bardziej jak haiku, albo opowieść mistrza zen, bez oceniania, bez porównywania, bez opowiadania o sobie samym... Dotyka i wzbudza emocje, choć autor używa języka, który przynajmniej mnie, wydał się ich pozbawiony - tutaj była dla mnie największa trudność w obcowaniu z Kotem, który... Ale i chyba właśnie dzięki temu - największa przyjemność ;). Taki paradoks zen.

Polecam z całego serca, bo poza pięknym językiem, jest to bardzo japońska książka. Można zajrzeć przez okna małego domku na przedmieściach w obie strony i po każdej zobaczy się spory kawałek Japoni...

Ach! I zdecydowanie jest to opowieść o kocie, i o miłości między ludźmi, a kotem, przyjaźni i szacunku... :)...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)