Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

niedziela, 12 lutego 2017

Miłość Peoni


Książkę poleciła mi Renia i trochę czekała (książka), zanim ją przeczytałam, ale właśnie w czasie choroby sięgnęłam po nią i ani trochę nie żałuję...

To piękna, poetycka opowieść o miłości, o roli kobiety w życiu rodziny, w życiu mężczyzny i w życiu jej samej;), o dojrzewaniu do miłości ale i dojrzewaniu w ogóle. Opowieść o stawaniu się, o namiętności i o poezji. Także o tym, jak łatwo zrobić sobie samemu na złość. Jak się rozminąć z losem, albo może właśnie dać mu się uwieść? To także opowieść o XVII-wiecznych Chinach..., z czasu przełomu, gdy Mandżurowie siłą przejęli władzę, wpierw gwałcąc kobiety i na różne sposoby mordując mężczyzn. Jest więc też wątek poświęcenia się i jak daleko może ono sięgać. Wątek wybaczania również. Mnóstwo zresztą treści, na różnych poziomach, książka do smakowania, ale czyta się ją jednym tchem :).
Bardzo gorąco polecam...


Dwa dni po odłożeniu książki tuż przed snem sięgnęłam po pióro i zeszyt (czasem jeszcze zdarza mi się zapisywać słowa w taki staroświecki ;) sposób), by napisać wiersz: Peonia, którego zarys pojawił się w mojej głowie (sercu?) na granicy jawy i snu :).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)