Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

sobota, 25 lutego 2017

W Pszczynie

Klub poczty poetyckiej Macieja Szczawińskiego w Pszczynie (piątek 24.02.2017) ;)....




Przy okazji pochwalę się dwiema publikacjami, których fizyczny dowód otrzymałam właśnie wczoraj. Pierwsza miała miejsce w Gazecie Pszczyńkiej, w pszczyńskiej poczcie poetyckiej, pod redakcją Wacława Kostrzewy:



Druga, w pierwszym numerze czasopisma WERS, którego redaktorem naczelnym jest Leszczek Sobeczko, w dziale haiku, redagowanym przez Zuzannę Truchlewską:



Na spotkaniu było przemiło, a poziom prezentowanej poezji bardzo wysoki. Moje trzy wierszy spotkały się z umiarkowaną krytyką, o ile za pewną krytykę można uznać, że trzeci podobał się bardzo, drugi ciut mniej, a pierwszy najmniej ;), ale wszystkie na tak. Bardzo pięknie Pan Maciej Szczawiński odniósł się do każdego z nich... Mówił o każdym wierszu, niestety nie potrafię powtórzyć, a migawki, które mi się wyświetlają są zbyt esencjonalne i enigmatyczne zarazem by je odtworzyć. Następnym razem nagram :)...
Każdy z sali też mógł coś swojego powiedzieć, usłyszałam np. o tym, że gdy tylko słucha się tych wierszy, nie patrząc na tekst, brzmią trochę jak proza, ale bardzo poetycka - co mi się spodobało, a także, że mylący jest zapis wierszy, sposób wersyfikacji, brak interpunkcji, z czym się po prostu zgodziłam. Może w przyszłości rozważę zmianę zapisu, ale nie dziś jeszcze...

Podczas spotkania wymieniłam się książką z Leszkiem Sobeczko,

kompletującym materiał na kolejny tomik, w którym wiersz rozpoczyna się od czasownika z "się". Trzy wiersze, które przeczytał, to naprawdę bardzo dobry, mocny kawałek poezji. Moja miniatura haikowa, jako dedykacja do PrzenikaNIE WIEM dla niego, do przeczytania w blogu poetyckim ;).

Ponadto świetne wiersze Sue (nie mam żadnego, jaka szkoda), dla mnie takie na WOW!, śliczne Ewy Pezy i Honoraty Sordyl (zwłaszcza haiku), bardzo ciekawe Adama Marka, Henryka Cierniaka i Ryszarda Grajka, a także Piotra Zemanka, z którym, podobnie jak z Sue znam się już bardzo długo, a poezję cenię. Poza tym na spotkaniu był Maciej Szczawiński, redaktor Polskiego Radia Katowice, prowadzący między innymi niedzielną Pocztę Poetycką (14.45), krytyk literacki, znawca poezji, oraz poeta Wacław Kostrzewa :) i jeszcze jeden pan, którego nazwiska nie znam.





2 komentarze:

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)