Spotkania - album haig

Spotkania - album haig z Mariuszem Wysłychem
           

Dzisiaj jest WYJĄTKOWY dzień!


Dzień przypływu dobrostanu, miłości i piękna we wszystkich sferach życia

czwartek, 9 marca 2017

Prowadź swój pług przez kości umarłych i Pokot

Bardzo się bałam filmu (po obejrzeniu trailera), choć uważałam, że jest moją powinnością zobaczyć go. Po prostu. 

Najpierw jednak pomyślałam, że przeczytam książkę Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych i tak też zrobiłam.

Książka mnie poruszyłam, ale ponieważ po tym, co czytałam o filmie, o książce, scenariuszu, po wywiadach z Tokarczuk i z Holland spodziewałam się mocnej powieści (i filmu) nie zawiodłam się, ale nie czułam też presji, czy nadmiernego epatowania cierpieniem zwierząt, problemem ich zabijania (a tego się trochę obawiałam). Książkę skończyłam w poniedziałek, we środę byłam w kinie.

I było to za szybko. Zdecydowanie. Nie potrafiłam uwolnić się od obrazów, a nawet słów, które czułam wciąż żywe. Gra aktorów wydawała mi się sztuczna, zmiany fabuły niewłaściwe. Tylko chwilami odrywałam się od własnej wizji jaką miałam po przeczytaniu powieści i wtedy mogłam zobaczyć cały kunszt realizacji Agnieszki Holland. To co bezwzględnie zachwyca to plenery i zdjęcia. Są przepiękne. Bardzo też podoba mi się oddanie realiów codziennego życia bohaterów, czy mieszkańców osady i miasteczka.




I chyba tyle na dziś... bardzo chciałabym wrócić do filmu jeszcze raz i obejrzeć go gdy wizje książkowe i obrazy ekranizacji wywietrzeją mi z pamięci...

A polecać, oczywiście polecam.Tylko nie czytajcie powieści na dzień przed pójściem do kina ;).



Reżyseria: Agnieszka Holland
Scenariusz:  Olga Tokarczuk, Agnieszka Holland

W rolach głównych:
Agnieszka Mandat jako Janina Duszejko
Wiktor Zborowski jako Świętopełk Świerszczyński "Matoga"   
Jakub Gierszał jako Dyzio
Patrycja Volny    jako    "Dobra Nowina"   
Miroslav Krobot jako Boros Sznajder
Borys Szyc jako Jarosław Wnętrzak
Andrzej Grabowski jako Prezes Wolski  
Andrzej Konopka    jako Komendant


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na blogu Foki Wysokogórskiej :)

Jestem niewinna

Jestem niewinna - zapraszam do zapoznania się z książką:)